Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Charakter prawny opłaty reklamowej i jej elementy konstrukcyjne

Tytuł:
Charakter prawny opłaty reklamowej i jej elementy konstrukcyjne
Legal nature of the advertising fee and its construction elements
Autorzy:
Święch-Kujawska, Katarzyna
Tematy:
public tribute
advertising fee and its construction elements
danina publiczna
opłata reklamowa
elementy konstrukcyjne
Data publikacji:
2019
Wydawca:
Uniwersytet Szczeciński. Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego
Język:
polski
Prawa:
CC BY-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0
Źródło:
Acta Iuris Stetinensis; 2019, 25, 1; 137-152
2083-4373
2545-3181
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Daniny publiczne są najistotniejszą kategorią dochodów publicznych. Zalicza się do nich m.in. opłaty, które można zdefiniować jako świadczenia publicznoprawne, przymusowe, bezzwrotne, pieniężne oraz odpłatne. Mogą one stanowić dochody budżetu państwa lub budżetów jednostek samorządu terytorialnego. Jedną z opłat publicznych jest opłata reklamowa. Pobierana jest na podstawie uchwały organu stanowiącego gminy, będąc dochodem własnym gminy. W opracowaniu przedstawiono cechy charakterystyczne wskazanego świadczenia daninowego, przesądzające o jego charakterze prawnym. Zaprezentowano również poszczególne elementy konstrukcyjne opłaty reklamowej. Posłużono się metodą analizy tekstów aktów prawnych, literatury przedmiotu, a także wykorzystano dorobek judykatury. Sformułowano wnioski de lege lata i de lege ferenda.

In 2015 the catalogue of public levies was extended to cover the advertising fee. The legal basis for its application was specified in the law on local taxes and fees. It is a commune own revenue, where the commune was equipped with a wide array of tax authority in terms of shaping statutory components of this levy. The aim of this study in to define the legal character of the advertising fee and its structural elements, taking into account the principles of the extent and collection of the performance in question. The systematics of the study were determined by the outlined research field. Subsequently, general questions were presented as well as an in-depth analysis of the applicable legal regulations. Against this background the de lege lata and the de lege ferenda conclusions were drawn.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies