Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Biznesowo-zorientowana metoda obsługi żądań w serwisie WWW

Tytuł:
Biznesowo-zorientowana metoda obsługi żądań w serwisie WWW
Business-oriented request service method for a Web server system
Autorzy:
Suchacka, G.
Tematy:
serwis WWW
kontrola przyjęć
szeregowanie
handel elektroniczny
B2C
jakość usług
QoWS
web server
admission control
scheduling
e-commerce
quality of Web service
Data publikacji:
2011
Wydawca:
Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Mechaników Polskich
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Unported
Źródło:
Pomiary Automatyka Kontrola; 2011, R. 57, nr 2, 2; 209-211
0032-4140
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł dotyczy problemu gwarantowania jakości usług serwisów WWW zapewniających funkcjonowanie detalicznych sklepów internetowych. Zaproponowano nową metodę obsługi żądań w serwisie, której celem jest maksymalizowanie przychodu osiąganego przez właściciela e biznesu, przy jednoczesnym oferowaniu wyższej jakości usług dla bardziej wartościowych klientów. Do identyfikacji i oceny wartości kluczowych klientów zaproponowano zastosowanie analizy RFM (ang. Recency-Frequency-Monetary value analysis). Przedyskutowano nowy algorytm kontroli przyjęć i szeregowania żądań, realizujący sterowanie zgodnie z przyjętymi celami "biznesowymi".

The paper deals with the problem of guaranteeing high Quality of Web Service (QoWS) in e-commerce Web servers. Due to the high variability and unpredictability of Web traffic, Web servers are subject to overloads, which result in users experiencing too long response times, their impatience and site abandonment. Such situations are detrimental to e-business conducted over the Internet, especially in the highly competitive Business-to-Consumer (B2C) e-commerce environment. In the paper, a novel request service method for a Web server system hosting a B2C Web site is proposed. The method aims at ensuring high revenue achieved by an online-retailer through successfully processed purchase transactions, as well as offering higher QoWS for more valued customers. To identify and evaluate values of key customers, RFM (Recency-Frequency-Monetary value) analysis has been applied to the method. A new admission control and scheduling algorithm realizing request service control according to business-oriented goals is discussed.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies