Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Pre-school education teacher in the face of dynamic transformations of the social world

Tytuł:
Pre-school education teacher in the face of dynamic transformations of the social world
Autorzy:
Kwiatkowska, Elżbieta
Tematy:
pre-school teacher
pre-school education
child
kindergarten
social development
educational challenges.
wychowanie przedszkolne
nauczyciel wychowania przedszkolnego
dziecko
przedszkole
rozwój społeczny
wyzwania edukacyjne
Data publikacji:
2018
Wydawca:
Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Źródło:
Forum Pedagogiczne; 2018, 8, 2; 179-192
2083-6325
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Rozważania zawarte w niniejszym artykule wynikają z dylematów, z jakimi borykają się refleksyjni nauczyciele wychowania przedszkolnego. Wszystkie strony zaangażowane w rozwój dzieci w wieku przedszkolnym muszą sprostać wielu, nie zawsze oczywistym, wymaganiom i oczekiwaniom. Początek XXI wieku oprócz kolejnych osiągnięć nauki, przyniósł ze sobą epidemię multimediów, rozwój aplikacji internetowych, które bardzo skutecznie odseparowały dzieci od natury, od przyrody, pozbawiając je możliwości doświadczenia naturalnego, harmonijnego rozwoju. Jednocześnie żyjemy w niezwykle zróżnicowanym świecie, w którym toczą się okrutne wojny, ludzie cierpią i umierają z głodu, a my uczestnicy tzw. zachodniej cywilizacji, czytamy w Internecie o nadal postępującej globalizacji, koncentrując swoją uwagę na zupełnie innych zagadnieniach. Niniejszy artykuł stanowi rozważania wokół kierunku zmian całego świata, przekładających się na potrzeby i wyzwania edukacji. Do przemyśleń dołączono wyniki pilotażowego badania wśród nauczycieli edukacji przedszkolnej w Polsce, mającego na celu określenie sposobu postrzegania przez nauczycieli przyszłości dzisiejszych dzieci przedszkolnych, zarówno z kontekście ich dalszej edukacji jak również ich całego dorosłego życia.

The considerations in this article stem from the dilemmas faced by reflective teachers of pre-school education.All parties involved in the development of pre-school children must meet numerous, and not always clearly stated, requirements and expectations.The beginning of the 21st century, apart from the subsequent achievements in science, brought the epidemic of multimedia, web application development, which very effectively separated children from nature, depriving them of the possibility of experiencing natural, harmonious development.At the same time, we live in a very diverse world with ongoing cruel wars, with people suffering and dying of hunger, and we, the participants in the Western civilization focus on completely different issues, such as the still progressing globalization. This article is a discussion on the direction of the changes in the world, translating into the needs and challenges of education.The results of the pilot study among teachers of pre-school education in Poland are supported by other considerations. The aim of the study was to define the way today’s pre-school teachers perceive the future of their pupils, both in the context of their further education as well as their entire adult life.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies