Tytuł pozycji:
Rola pedagogiczno-wychowawcza Krajowej Mapy Zagrożeń Bezpieczeństwa – nowa forma dialogu społeczności lokalnej z Policją
Podstawową potrzebą człowieka jest poczucie bezpieczeństwa. Współpraca z podmiotami zewnętrznymi ma ogromny wpływ na realizację ustawowych zadań Sił Policyjnych w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa i porządku publicznego państwa. Obecnie Policja kładzie większy nacisk na znaczenie społeczeństwa w zapobieganiu i zwalczaniu przestępczości. Przykładem roli społeczeństwa jest interaktywne narzędzie Krajowej Mapy Zagrożenia Bezpieczeństwa, w którym mieszkańcy mogą anonimowo zgłaszać informacje o zagrożeniach pojawiających się w ich sąsiedztwie, zmuszając odpowiednie służby do reagowania jako radykalna zmiana pracy konstabla, przybliżając go obywatelom. Artykuł poświęcony jest pedagogicznej i edukacyjnej roli Krajowej Mapy Zagrożeń dla Bezpieczeństwa Słowa kluczowe: Bezpieczeństwo, Krajowa Mapa Zagrożeń Bezpieczeństwa, przestępczość, zagrożenia, rola pedagogiczna, rola edukacyjna, komunikacja, funkcja wychowawcza i społeczność lokalna.
Basic need of a human being is the sense of security. Co-operation with external entities have an enormous influence on implementation of the statutory tasks of the Police Forces in the field of ensuring security and public order of the State At present, Polish Police has noticed the importance of society in preventing and fighting crime. The example is a National Safety Risk Map interactive tool where inhabitants can anonymously report information about threats appearing in their neighbourhood forcing appropriate service to react as also radical change of a constable’s work by bringing it closer to citizens. The article is devotedto pedagogical and educational role of the National Safety Threats Map. Key words: Security, National Safety Threats Map, crime, threats, pedagogical role, educational role.