Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Uniwersytet w warunkach kształcenia masowego

Tytuł:
Uniwersytet w warunkach kształcenia masowego
The University in Conditions of Mass Education, Research Findings
Autorzy:
Wójcicka, Maria
Wnuk-Lipińska, Elżbieta
Data publikacji:
2016-01-22
Wydawca:
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Źródło:
Nauka i Szkolnictwo Wyższe; 1997, 2, 10; 51-64
1231-0298
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł zawiera wyniki badań przeprowadzonych w połowie 1997 r. na Uniwersytecie Warszawskim. Na ich podstawie podjęto próbę określenia, w jakim zakresie potoczna wiedza na temat różnic występujących między jakością kształcenia na studiach odpłatnych i nieodpłatnych odnosi się do rzeczywistości akademickiej Uniwersytetu Warszawskiego. Jakość rozpatrywana była w relacji do szeroko rozumianych warunków, w jakich konkretyzuje się proces kształcenia. Przeprowadzone badania wskazują, iż przy takim podejściu w objętej obserwacją uczelni różnice między trybem studiów odpłatnych i nieodpłatnych są mniej wyraźne, niż zwykło się sądzić. Tam gdzie występuje zróżnicowanie poglądów studentów w omawianych kwestiach, odnotowujemy silniejszy wpływ kierunku niż trybu studiów. Trzeba jednak podkreślić, że do badań wybrano 8 kierunków i wszystkie obserwacje prezentowane w artykule dotyczą tylko tak zdefiniowanej populacji.

The article contains the findings of studies conducted in the middle of 1997 at the University of Warsaw. Their purpose was to determine to what degree common knowledge about differences between the quality of education in tuition and tuition-free studies is consistent with academic reality at the University of Warsaw. Quality was examined in relation to the broadly understood conditions in which the educational process takes place. From the studies it may be concluded that with such an approach, the differences between tuition and tuition-free studies at the university in question are not as distinct as commonly assumed. Where students’ views differ in these questions, we note a stronger influence of the faculty than the form of studies. It must be emphasised, however, that 8 fields of studies were selected for study and all of the findings presented in the article concern only this population.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies