Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Badania zagrożenia środowiska cząstkami stałymi podczas eksploatacji pojazdów samochodowych

Tytuł:
Badania zagrożenia środowiska cząstkami stałymi podczas eksploatacji pojazdów samochodowych
Testing of hazards to the environment caused by particulate matt er during use of vehicles
Autorzy:
Chłopek, Z.
Tematy:
pyły
cząstki stałe
PM10
PM2.5
PM1
pojazdy samochodowe
dusts
particulate matter
vehicles
Data publikacji:
2012
Wydawca:
Polska Akademia Nauk. Polskie Naukowo-Techniczne Towarzystwo Eksploatacyjne PAN
Język:
wiele języków
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Źródło:
Eksploatacja i Niezawodność; 2012, 14, 2; 160-170
1507-2711
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W pracy przedstawiono wyniki badań imisji frakcji pyłów PM10, PM2.5 i PM1. Do modelowania imisji frakcji cząstek stałych PM2.5 i PM1 wykorzystano wyniki badań empirycznych, przeprowadzonych na stacjach nadzorowania jakości powietrza w aglomeracji czeskiego miasta Brna. Wyniki modelowania imisji frakcji cząstek stałych PM2.5 i PM1 nie umożliwiły sformułowania jednoznacznych wniosków, co dowodzi konieczności statystycznego potraktowania badanego problemu. Stwierdzono jednak istotną zależność modeli imisji frakcji cząstek stałych od źródeł emisji pyłów i warunków ich rozprzestrzenia.

The study presents results of tests on emissions of fractions of PM10, PM2.5 and PM1 dusts. For modeling of emissions of fractions of PM2.5 and PM1 particles, results of empirical tests were used as carried out in air quality supervision stations located in the agglomeration of the city of Brno. The results of modeling of emissions of fractions of PM2.5 and PM1 particles did not make it possible to make unequivocal conclusions, which proves that the discussed problem has to be treated statistically. However, a significant relation between models of emissions of fractions of particulate matter and sources of emissions of dusts and conditions for distribution of the same were observed.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies