Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The analysis of safety of rear seat occupants of a passenger car during the road accident

Tytuł:
The analysis of safety of rear seat occupants of a passenger car during the road accident
Analiza stanu bezpieczeństwa pasażerów na tylnych siedzeniach samochodu osobowego podczas wypadku drogowego
Autorzy:
Żuchowski, A.
Prochowski, L.
Tematy:
bezpieczeństwo pojazdu
bezpieczeństwo ruchu drogowego
pasażer na tylnym siedzeniu
testy zderzeniowe
transport
crash testes
rear seat occupant
road safety
vehicle safety
Data publikacji:
2011
Wydawca:
Sieć Badawcza Łukasiewicz. Przemysłowy Instytut Motoryzacji
Język:
wiele języków
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Źródło:
Archiwum Motoryzacji; 2011, 3; 81-96
1234-754X
2084-476X
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The test results indicate that in many structural solutions of the passenger cars, dynamic loads of the rear seat passengers can be significantly higher compared to the front seat passengers, so the risk of injuries is higher for them. The work specifies examples of courses of dynamic loads that occur during the frontal collision with an obstacle and that affect the front seat and the rear seat passengers. At the same time, the attention is paid to relations between a seat occupied in a car and the probability of injuries in various road accidents. The analysis of dynamic loads that affect the rear seat passengers in many cars has been carried out. In order to do that, the laboratory test (crash test) results have been used. Dynamic loads affecting the passengers of various anthropometrical features have been considered. The results of those analyses have been referred to the loads affecting a driver and a front seat passenger, that is the persons who drive a car and are protected by typical passive safety systems on the front seats. The indexes of biomechanical human body resistance to impact load results have been used during the evaluation.

Wyniki badań pokazują, że w wielu rozwiązaniach konstrukcyjnych samochodów osobowych, obciążenia dynamiczne pasażerów na tylnych siedzeniach mogą być znacznie większe niż osób na przednich fotelach, a więc i ryzyko obrażeń jest dla nich wyższe. W pracy zestawiono przykładowe przebiegi obciążeń dynamicznych, powstających podczas czołowego uderzenia w przeszkodę i które działają na osoby jadące w pierwszym i drugim rzędzie foteli samochodowych. Jednocześnie zwrócono uwagę na relacje między miejscem zajmowanym w samochodzie a prawdopodobieństwem odniesienia obrażeń w różnych wypadkach drogowych. Przeprowadzono analizę obciążeń dynamicznych, jakie działają na osoby na tylnych siedzeniach w wielu samochodach. W tym celu wykorzystano wyniki badań laboratoryjnych (testów zderzeniowych) samochodów. Rozważono obciążenia dynamiczne działające na pasażerów o różnych cechach antropometrycznych. Wyniki tych analiz odniesiono do obciążeń działających na kierowcę i pasażera obok kierowcy, a więc do osób jadących, które są chronione przez typowe systemy bezpieczeństwa biernego na przednich fotelach. Podczas oceny wykorzystano wskaźnika biomechanicznej odporności ciała człowieka na skutki obciążeń udarowych.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies