Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Field testing of an automatic transmission (AT) of an off-road vehicle

Tytuł:
Field testing of an automatic transmission (AT) of an off-road vehicle
Badania drogowe automatycznej skrzyni biegów (ASB) samochodu terenowego
Autorzy:
Dziubak, T.
Szczepaniak, P.
Tematy:
automatic transmissions (AT)
automatic transmission fluid (ATF)
kinematic viscosity
AT pressure test
automatyczne skrzynie biegów (ASB)
płyn ATF
lepkość kinematyczna
test ciśnienia ASB
Data publikacji:
2014
Wydawca:
Sieć Badawcza Łukasiewicz. Przemysłowy Instytut Motoryzacji
Język:
wiele języków
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Źródło:
Archiwum Motoryzacji; 2014, 64, 2; 3-18
1234-754X
2084-476X
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The construction and principle of operation of the conventional ZF-4HP24 automatic transmission used in a Land Rover Range Rover P38A off-road vehicle has been discussed and results of field testing of the automatic transmission (AT) have been presented. Within the field tests, automatic transmission fluid (ATF) pressures were measured at diagnostic take-off points in the AT hydraulic system. Moreover, the ATF viscosity was determined (at normal operating temperature) for fresh fluid and for ATF samples taken from the AT under tests after a long period of normal operation of the transmission. The field tests were carried out before and after servicing the AT, during which the AT fluid and fluid suction filter were replaced. The field tests revealed that before replacement of the fluid and fluid suction filter, the AT operated incorrectly, especially when the normal ATF operating temperature was achieved.

W pracy omówiono budowę i zasadę działania konwencjonalnej automatycznej skrzyni biegów ZF-4HP24, eksploatowanej w samochodzie terenowym Land Rover Rangę Rover P38A. Przedstawiono wyniki badań drogowych polegających na pomiarze ciśnień płynu ATF w punktach diagnostycznych układu hydraulicznego automatycznej skrzyni biegów. Wykonano badanie lepkości (dla temperatury eksploatacyjnej) świeżego płynu ATF oraz płynu ATF po przebiegu eksploatacyjnym, pobranego z badanej ASB. Badania drogowe przeprowadzono przed oraz po obsługiwaniu polegającym na wymianie płynu ATF i filtra ssawnego ASB. ASB, poddana badaniom drogowym przed wymianą płynu ATF i filtra ssawnego, wykazywała usterki w działaniu, zwłaszcza po osiągnięciu temperatury eksploatacyjnej płynu ATF.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies