Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Effect of the addition of synthetic fuel on the selected physico-chemical properties of the fuel for the diesel engines

Tytuł:
Effect of the addition of synthetic fuel on the selected physico-chemical properties of the fuel for the diesel engines
Autorzy:
Skarbek-Żabkin, A.
Tematy:
alternative fuels
polymer materials
synthetic fuel
diesel engines
paliwa alternatywne
materiały polimerowe
paliwo syntetyczne
silniki spalinowe
Data publikacji:
2017
Wydawca:
Polskie Towarzystwo Naukowe Silników Spalinowych
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Źródło:
Combustion Engines; 2017, 56, 4; 193-195
2300-9896
2658-1442
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Plastics present a major threat to today's society and environment. Though mankind has awoken to this threat and responded with developments in creating degradable bio plastics, there is still no conclusive effort done to repair the damage already caused. In this regard, the catalytic depolymerization studied here presents an efficient, clean and very effective means of removing the debris that we have left behind over the last several decades. By converting plastics to fuel, we solve two issues, one of the large plastic seas, and the other of the fuel shortage. This dual benefit, though will exist only as long as the waste plastics last, but will surely provide a strong platform for us to build on a sustainable, clean and green future. The paper presents results of density, viscosity, cetane number, ignition temperature of 100% synthetic fuel and this fuel’s mixture with the diesel oil. The quality of the fuel-air mixture formation is best characterized by the SMD parameter – Sauter's average diameter of spray drops, and its value in analytical studies depends on the physical parameters of the fuel (density, viscosity, surface tension). The results of laboratory tests will be developed in terms of the use of the measured parameters of a synthetic fuel mixture to calculate SMD values and to correct analytical equations taking into account the actual SMD values measured by laser diffraction laboratory tests.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies