Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Finite element analysis of a composite piston for a diesel aircraft engine

Tytuł:
Finite element analysis of a composite piston for a diesel aircraft engine
Autorzy:
Pietrykowski, Konrad
Magryta, Paweł
Skiba, Krzysztof
Tematy:
piston
combustion engine
FEM
thermal
mechanical loads
tłok
silnik spalinowy
obciążenia mechaniczne
Data publikacji:
2019
Wydawca:
Polskie Towarzystwo Naukowe Silników Spalinowych
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Źródło:
Combustion Engines; 2019, 58, 4; 107-111
2300-9896
2658-1442
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article presents calculations of thermal and mechanical loads of the piston, consisting of two parts: steel and aluminum. The calculations were made using FEM in the Abaqus software. The piston is characterized by a split construction and was equipped with a cooling oil channel. The piston will be used in an aircraft diesel engine characterized by opposite piston movement. The presented geometry of the piston is the next of the ones being developed earlier and contains preliminary assumptions as to the size and main geometrical dimensions. The thermal boundary conditions of the simulation tests assumed defined areas of heat reception surface and heating of the piston by defining a temperature map on its crown. The results of these studies were presented in the form of temperature distribution and heat flux on the surface of the tested element. The strength boundary conditions assumed a mechanical load in the form of pressure resulting from the pressure in the combustion chamber applied to the piston crown surface and the opposite pressure defined on the support at the surface of contact between the piston and the piston pin. The results of these tests were presented in the form of stress distribution on the surface of the tested element. As a result of the analyses carried out, the results constituting the basis for further modernization of the piston geometry were obtained.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies