Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Determinanty gospodarcze warunkujące efektywność kształcenia w Polsce i na Ukrainie

Tytuł:
Determinanty gospodarcze warunkujące efektywność kształcenia w Polsce i na Ukrainie
Economic determinants conditioning the effectiveness of education in Poland and Ukraine
Autorzy:
Hnatiuk, Michał
Tematy:
pedagogika
efektywność kształcenia
czynniki subiektywne i obiektywne
czynniki gospodarcze
klasyfikacja zawodów
korelacja systemu edukacyjnego i gospodarczego
partnerstwo społeczne
pedagogy
educational effectiveness
subjective and objective factors
economic factors
classification of occupation
educational and economic system correlation
social partnership
Data publikacji:
2020-12-28
Wydawca:
Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Źródło:
Szkoła - Zawód - Praca; 2020, 20; 107-121
2082-6087
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono kilka determinantów warunkujących efektywność kształcenia. Na tle czynników subiektywnych i obiektywnych, które w procesie dydaktycznym odgrywają istotną rolę, podjęto próbę ujęcia siły oddziaływania bodźców gospodarczych. Omówiono obszary sprzężenia oraz stopień skorelowania systemu gospodarczego i systemu edukacji. Wpływ determinantów gospodarczych na proces dydaktyczny oraz jego efektywność opisano na przykładzie szkolnictwa zawodowego. Ujęto niektóre trudności w relacji gospodarka – szkoła zawodowa. Zgromadzony materiał zaprezentowano w aspekcie porównawczym, analizując jednocześnie działanie impulsu gospodarczego na polski i ukraiński system kształcenia zawodowego.

The article presents several determinants conditioning the effectiveness of education. Against the background of subjective and objective factors, which play an important role in the didactic process, an attempt was made to capture the impact of economic factors. Compression areas and the degree of correlation between the economic system and the education system were described. The impact of the economic determinants on the didactic process and its effectiveness is described on the example of vocational education. Some difficulties in the relationship economy – vocational training were included. The collected material was presented in a comparative aspect, while analyzing the impact of the economic impulse on the Polish and Ukrainian

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies