Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Integrated Education – Spatial Organization of Classes

Tytuł:
Integrated Education – Spatial Organization of Classes
Edukacja integracyjna – przestrzenna organizacja zajęć
Autorzy:
Wojtas-Rduch, Anna
Tematy:
early school education
space
student
class
disability
arrangement
edukacja wczesno-szkolna
przestrzeń
uczeń
klasa
niepełnosprawność
układ
Data publikacji:
2020-12-30
Wydawca:
Libron
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0
Źródło:
Konteksty Pedagogiczne; 2020, 2, 15; 299-314
2300-6471
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Students often struggle with various school difficulties. Can the reason be the classroom’s poorly organized space? Searching for the answer to this question is one of the important premises of the paper. The spatial layouts described in the article, at the stage of primary education, influence such processes as communication between students, their education and upbringing, shaping their mutual relations, transferring messages, shaping skills, and creating attitudes and identity. The purpose of this article is to show the spatial arrangements selected by the teachers of integrated classes and to indicate their motivations behind making a specific choice. The first part of the article contains an introduction and review of the literature on the selected topic. The second part presents the results of own research. The study ends with conclusions.

Uczniowie często borykają się z różnymi trudnościami szkolnymi. Czy ich powodem może być źle zorganizowana przestrzeń? Poszukiwanie odpowiedzi na to pytanie stanowi jedną z ważniejszych kwestii prezentowanych w tekście. Opisana w artykule przestrzeń na etapie edukacji wczesno-szkolnej pełni funkcję miejsca, które sprzyja procesom takim jak: komunikacja między uczniami, kształcenie i wychowanie, kształtowanie ich wzajemnych relacji, przekazywanie wiadomości, kształtowanie umiejętności, kreowanie postaw i tożsamości. Celem tekstu jest ukazanie układów przestrzennych, na które zdecydowali się nauczyciele klas integracyjnych, oraz wskazanie ich motywacji do dokonania określonego wyboru. Pierwsza część artykułu zawiera wprowadzenie obejmujące przegląd literatury w wybranym temacie. W kolejnej zostały ukazane wyniki badań własnych. Całość zamykają konkluzje.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies