Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Internetowa aktywność informacyjna instytucji wspierających i aktywizujących działania przedsiębiorcze w Polsce na przykładzie Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości – ocena jakości zasobów sieciowych

Tytuł:
Internetowa aktywność informacyjna instytucji wspierających i aktywizujących działania przedsiębiorcze w Polsce na przykładzie Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości – ocena jakości zasobów sieciowych
Aacademic Business Incubators: Quality Assessment of their Online Resources as the Example of Sharing Information on the Internet by Istitutions Promoting and Supporting Business in Poland
Autorzy:
Zajdel, Anna
Tematy:
akademickie inkubatory przedsiębiorczości
informacja online
informacja źródłowa
strona internetowa
academic business incubator
online information
information source
website
Data publikacji:
2014-12-30
Wydawca:
Akademia Ignatianum w Krakowie
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Źródło:
Horyzonty Wychowania; 2014, 13, 28; 289-301
1643-9171
2391-9485
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem artykułu jest analiza i ocena jakości zasobów sieciowych – witryn internetowych 54 Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości zrzeszonych w Fundacji Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości, zlokalizowanych na terenie kraju. Do oceny stron WWW instytucji objętych badaniem wykorzystano metodę jakościowo-heurystyczną na podstawie 30 indywidualnie zdefiniowanych kryteriów. Kryteria zostały podzielone na trzy sekcje: graficzną (wygląd i struktura strony), merytoryczną (dotyczącą zawartości treści strony) oraz sekcję użyteczności (związaną z budową strony i jej funkcjonalnością). Przeprowadzone badania pozwoliły m.in.: na ocenę zakresu, przydatności i sposobu prezentowania informacji zamieszczanych na witrynach internetowych inkubatorów, szczególnie dla studentów i absolwentów szkół wyższych.  

The aim of the article is to analyse and assess website content of fifty-four Academic Business Incubators united in the 'FAIP' (Academic Business Incubators Foundation, “FAIP” in Polish).The assessment employed the quality-heuristic method, which was based on thirty pre-defined individual criteria divided into the following categories:  Outlook (the graphical content, the general look and the structure of the website), Content (the quality of information presented on the website), and Use (the ease of access, etc.). The study allowed for a detailed evaluation of the information presented on the websites, its range, usefulness, and presentation techniques. The findings are particularly important for students and graduates as they are the beneficiaries of Academic Business Incubators.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies