Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Exploring the Role of Inspiration in Entrepreneurship Education

Tytuł:
Exploring the Role of Inspiration in Entrepreneurship Education
Rola inspiracji w edukacji dla przedsiębiorczości
Autorzy:
Żur, Agnieszka
Tematy:
przedsiębiorczość
edukacja
inspiracja
konstrukcjonistyczne podejście w edukacji
społeczne uczenie się
edukacja przedsiębiorcza
edukacja w zakresie przedsiębiorczości
entrepreneurship
education
inspiration
entrepreneurship pedagogy
constructivist education
social learning
Data publikacji:
2014-03-30
Wydawca:
Akademia Ignatianum w Krakowie
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Źródło:
Horyzonty Wychowania; 2014, 13, 26; 179-194
1643-9171
2391-9485
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Niniejszy artykuł jest głosem w dyskusji nad kształtowaniem postaw przedsiębiorczych w edukacji dla przedsiębiorczości. W ostatnich dekadach edukacja dla przedsiębiorczości stała się ważnym obszarem badań, praktyki edukacyjnej i polityki edukacyjnej państwa. Postrzegana jest jako ważny element zarówno kształtowania kultury przedsiębiorczości w kraju, jak i generowania przyszłych przedsiębiorców. Nie ma jednak jasności co dokładnie, w ramach tej edukacji, przyczynia się do kształtowania postaw i zachowań przedsiębiorczych. Niniejsze opracowanie zwraca uwagę na rolę inspiracji w kształtowaniu przedsiębiorczych decyzji uczniów i studentów kursów przedsiębiorczości. Artykuł prezentuje wyniki badania ankietowego przeprowadzonego wśród studentów na przestrzeni trzech lat, które sugerują, że inspiracja odgrywa istotną rolę w kształtowaniu postaw przedsiębiorczych. Opracowanie zakończone jest sugestiami podejść pedagogicznych, które mogą się przyczynić do rozwijania czynnika inspiracji wśród studentów. 

The article addresses the problem of shaping entrepreneurial postures and attitudes within entrepreneurship education. Over the last decades entrepreneurship education has become a vital area of research, classroom practice and policy regulations and is widely considered as one of the key instruments to increase entrepreneurial attitudes and intentions of potential entrepreneurs. However, there is no clear consensus as to the factors that directly influence individual decisions to start new ventures. Therefore, there still exists a need to further clarify which elements in entrepreneurship education play a role in influencing new venture creation. This paper attempts to contribute to filling this gap by providing insight into the role of inspiration in entrepreneurship education. The results of a pilot survey questionnaire conducted over a period of three years among undergraduate students reveal that inspiration may be among the most relevant factors explaining entrepreneurial drive. The paper attempts to explain the inspiration phenomenon and draw conclusions in the form of suggested approaches to applied pedagogy to contribute to modern day entrepreneurship education.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies