Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Data Integration from GPS and Inertial Navigation Systems for Pedestrians in Urban Area

Tytuł:
Data Integration from GPS and Inertial Navigation Systems for Pedestrians in Urban Area
Autorzy:
Bikonis, K.
Demkowicz, J.
Tematy:
Inertial Measurement Unit (IMU)
Urban Area
inertial navigation system (INS)
Global Positioning System GPS
extended Kalman filter (EKF)
pedestrian trajectory
Micro Electro Mechanical Systems (MEMS)
Integration of Navigation
Data publikacji:
2013
Wydawca:
Uniwersytet Morski w Gdyni. Wydział Nawigacyjny
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 3.0 PL
Źródło:
TransNav : International Journal on Marine Navigation and Safety of Sea Transportation; 2013, 7, 3; 401-406
2083-6473
2083-6481
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The GPS system is widely used in navigation and the GPS receiver can offer long-term stable absolute positioning information. The overall system performance depends largely on the signal environments. The position obtained from GPS is often degraded due to obstruction and multipath effect caused by buildings, city infrastructure and vegetation, whereas, the current performance achieved by inertial navigation systems (INS) is still relatively poor due to the large inertial sensor errors. The complementary features of GPS and INS are the main reasons why integrated GPS/INS systems are becoming increasingly popular. GPS/INS systems offer a high data rate, high accuracy position and orientation that can work in all environments, particularly those where satellite availability is restricted. In the paper integration algorithm of GPS and INS systems data for pedestrians in urban area is presented. For data integration an Extended Kalman Filter (EKF) algorithm is proposed. Complementary characteristics of GPS and INS with EKF can overcome the problem of huge INS drifts, GPS outages, dense multipath effect and other individual problems associated with these sensors.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies