Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Antynomie szkolnych i pozaszkolnych lektur

Tytuł:
Antynomie szkolnych i pozaszkolnych lektur
School antinomies and extracurricular reading
Autorzy:
Zasacka, Zofia
Tematy:
readership
reading motivations
lower secondary school
primary school
literature
education
strategies of teaching literature in school
czytelnictwo
motywacje czytelnicze
szkoła podstawowa
gimnazjum
literatura
edukacja
dydaktyka literatury pięknej w szkole
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Źródło:
Polonistyka. Innowacje; 2015, 2; 35-50
2450-6435
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł jest poświęcony uczniowskim postawom wobec literatury pięknej obecnej na lekcjach języka polskiego. Skupiono się na tych elementach budujących owe postawy, które wynikają z rozbieżności między doświadczeniami czytelniczymi zdobywanymi poza szkolnymi obowiązkami a czytaniem w ich ramach. Wykorzystano wyniki badania czytelnictwa dzieci i młodzieży, szczególnie posłużono się analizami wyników jakościowego etapu – 48 wywiadów indywidualnych przeprowadzonych wśród uczniów kończących naukę w szkole podstawowej i gimnazjum. W artykule są sformułowane zalecenia dla dydaktyki polonistycznej sugerujące strategie dydaktyczne sprzyjające rozbudzaniu u uczniów motywacji czytelniczych, szczególnie motywacji wewnętrznych.

The paper reviews the students’ attitudes towards literature present on polish language lessons. It focused on the components forming these attitudes, which come from antinomies between reading experiences in leisure time and compulsory school reading. The paper is based on the results of the study on children and young people readership, particularly the results of qualitative stage of that research: 48 IDI (Individual In-depth Interviews) with students at the end of education in primary school and lower secondary school. There are put some tips for teachers of Polish language and literature supporting them in evoking students reading motivations, specially intrinsic ones.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies