Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Stan niskiej roślinności przydrożnej przy drogach ekspresowych na przykładzie województwa mazowieckiego i lubelskiego

Tytuł:
Stan niskiej roślinności przydrożnej przy drogach ekspresowych na przykładzie województwa mazowieckiego i lubelskiego
Valorization of low roadside vegetation by expressways on the example of Mazowieckie and Lubelskie voivodeships
Autorzy:
Żołnierczuk, M.
Fornal-Pieniak, B.
Rykała, E.
Tematy:
niska roślinność przydrożna
drogi ekspresowe
low roadside vegetation
expressways
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Uniwersytet Rzeszowski. Wydział Biologiczno-Rolniczy
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL
Źródło:
Topiarius. Studia krajobrazowe; 2016, T. 1; 248-557
2449-9595
2543-926X
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Drogi są liniowymi elementami krajobrazu pochodzenia antropogenicznego. Ich integralność z otoczeniem zależy m.in. od roślinności. W ostatnich latach nasilają się głosy nawołujące do wycinki przydrożnych drzew, gdyż stanowią one zagrożenie dla kierowców, a przecież wg Ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych główną funkcją zieleni przydrożnej jest szeroko rozumiana ochrona. Jednak znaczna część poboczy w Polsce porośnięta jest jedynie przez roślinność określaną przez GDDKiA jako „niska zieleń przydrożna”. Warto zatem rozważyć w jakiej kondycji znajduje się owy element szaty roślinnej. W latach 2014-2015 przeanalizowano projekty zieleni przydrożnej przy drogach ekspresowych budowanych w województwie mazowieckim i lubelskim, co umożliwiło waloryzację i przedstawienie struktury.

Roads are linear elements of the landscape of anthropogenic origin. The integrity of the environment depends, among others of vegetation. In recent years, exacerbated the voices calling for the felling of roadside trees, because they pose a risk for drivers, and yet by. Act of 21 March 1985 about On public roads, the main function of roadside greenery is widely understood protection. However, much of roadsides in Poland is covered only by the vegetation determined by GDDKiA as a "low roadside vegetaction". It is therefore necessary to consider in what condition is the part of the vegetation. In the years 2014-2015 were analyzed projects roadside greenery along the roads expressways built in the Mazowieckie and Lubelskie, which enabled include valorisation, presentation of the structure.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies