Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Rola katechety w formacji moralnej ucznia

Tytuł:
Rola katechety w formacji moralnej ucznia
The Role of Religion Teacher in Moral Formation of Pupil
Autorzy:
Królczyk, Małgorzata
Tematy:
religion teacher
catechesis
moral formation
threats
upbringing
Katecheta
katecheza
formacja moralna
zagrożenia
wychowanie.
Data publikacji:
2014-01-01
Wydawca:
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Źródło:
Teologia i moralność; 2014, 9, 2(16); 95-113
1898-2964
2450-4602
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Katecheta współczesny napotyka wiele zagrożeń w swej posłudze. Jego rola w formacji moralnej ucznia jest często mało skuteczna, gdyż nie znajduje wsparcia ze strony rodziny. Dlatego też obok katechetów potrzebni są odpowiedzialni wychowawcy, którzy pomogą kształtować w wychowankach wartości ludzkie i chrześcijańskie. Szkoła wraz z katechetami i wychowawcami, powinna stworzyć klimat sprzyjający chrześcijańskiemu wychowaniu do odpowiedzialności i umiłowania prawdy. Dobrym środkiem w formacji moralnej ucznia stają się także rekolekcje czy dni skupienia połączone z wyjazdem. Są one nie tylko elementem formacji, ale i pomocą w osobistym doświadczeniu spotkania z Panem, Praca Katechety może stać się w ten sposób elementem wychowania do odpowiedzialności i wpływać na poprawną formację sumienia. Byłoby idealnie gdyby wysiłek katechety jedynie wspomagał wychowanie jakie dzieci i młodzież otrzymują w rodzinach, ale na to katecheta ma niestety – niewielki wpływ. Dlatego też dobrze by było aby formację moralną zacząć od rodziców.

A contemporary  religion teacher faces many threats in their service. Their role in moral formation of a pupil is often not effective because the teachers don’t get any support from the pupils’ family.  Therefore, not only religion teachers but also responsible educators are needed who will be able to shape human and Christian values in their pupils. The school together with religion teachers and educators should create a climate conducive to the Christian education of the responsibility and love of truth. A good moral aspect in the formation of the student are also retreats and days of recollection connected with departure. They are not only part of the formation, but also help in the personal experience of meeting with the Lord. In this way the religion teacher’s work can become the essential element of upbringing to responsibility and it can have an influence on the correct formation of conscience.It would be perfect if the religion teacher’s effort could only support the upbringing that children and young people receive in their families but unfortunately the religion teachers have not enough influence on it. Hence it would be great if the moral formation could be started from the parents first.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies