Tytuł pozycji:
Symulacje numeryczne stalowej bariery ochronnej na łuku drogi
- Tytuł:
-
Symulacje numeryczne stalowej bariery ochronnej na łuku drogi
Numerical simulations of curved road steel barrier
- Autorzy:
-
Wilde, K.
Jamroz, K.
Budzyński, M.
Bruski, D.
Burzyński, S.
Chróścielewski, J.
Pachocki, Ł.
Witkowski, W.
- Tematy:
-
urządzenia BRD
ruch drogowy
bezpieczeństwo ruchu drogowego
badania numeryczne
zderzenia pojazdów
łuki poziome
droga
metoda elementów skończonych
road safety devices
numerical simulations
crash test
road curve
finite element method
- Data publikacji:
-
2017
- Wydawca:
-
Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza. Oficyna Wydawnicza
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 PL
- Źródło:
-
Czasopismo Inżynierii Lądowej, Środowiska i Architektury; 2017, 64, 3/I; 535-546
2300-5130
2300-8903
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W pracy wymieniono pewne czynniki związane z bezpieczeństwem ruchu drogowego,
wskazując łuki poziome dróg jako miejsca, gdzie występuje istotna liczba
groźnych w skutkach wypadków. W części pracy obejmującej symulacje numeryczne,
zrealizowano serię badań spełniających warunki testu zderzeniowego
TB11 ze zmiennym promieniem bariery. Oszacowano wpływ zróżnicowania geometrii
na parametry bezpieczeństwa.
The paper presents main factors related to traffic safety, indicating road curves as places of
occurrence of significant number of fatal accidents. In the numerical simulations, a series of tests
with variable radius of barrier in the TB11 crash test was performed. The effect of differentiation
of barrier geometry on safety parameters was assessed.