Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Selected land marketing tools. Part one: a method of assessing impact of linear-investments on arable lands

Tytuł:
Selected land marketing tools. Part one: a method of assessing impact of linear-investments on arable lands
Wybrane narzędzia marketingu ziemią. Cześć pierwsza: metoda oceny oddziaływania inwestycji liniowych na grunty rolne
Autorzy:
Bacior, S.
Pietraszek, A.
Tematy:
value of arable lands
motorway impact
farm’s layout
land marketing
wartość gruntów rolnych
oddziaływanie autostrady
rozłóg gospodarstwa
marketing ziemią
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 3.0 PL
Źródło:
Geomatics, Landmanagement and Landscape; 2016, 1; 7-12
2300-1496
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The first part of the paper presents a method of assessing impact of a motorway on arable lands, which can be used as a tool for estimation of losses resulting from a motorway’s construction. The method of simplified assessment of impact of linear investments on the spatial structure of arable lands is analysed in detail. The losses were determined in a detailed analysis of variations in land use, soil quality class, layout of access roads leading to lands situated along the axis of a planned motorway. The accepted measure of multidirectional impact of a motorway on arable lands is expressed in change of lands’ value. This method can be applied as a tool for selection of optimal motorway route and its preparation for buying or exchange of part of lands designated for investment.

W pierwszej części pracy prezentowana jest metoda oceny oddziaływania autostrady na grunty rolne, która umożliwia szacowanie strat. W szczegółowy sposób analizowana jest metodyka uproszczonej oceny oddziaływania inwestycji liniowych na strukturę przestrzenną gruntów rolnych. Podstawą dla ustalenia strat jest szczegółowa analiza zmienności użytkowania gruntów, klas bonitacyjnych oraz rozmieszczenia dróg dojazdowych do gruntów, położonych wzdłuż osi projektowanej autostrady. Przyjętą miarą wielokierunkowego oddziaływania autostrady na grunty rolne jest zmiana wartości gruntów, przy której wyznaczeniu uwzględniono zróżnicowanie ich przydatności do produkcji rolniczej. Metoda ta może mieć zastosowanie, jako narzędzie do wyboru optymalnego przebiegu autostrady i jej przygotowania do wykupu lub zamiany części gruntów, przeznaczonych pod inwestycję.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies