Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Optymalizacja i symulacja przejazdu pociągu: analiza przejazdów optymalnych * Wprowadzenie * Jazda z maksymalną siłą pociągową

Tytuł:
Optymalizacja i symulacja przejazdu pociągu: analiza przejazdów optymalnych * Wprowadzenie * Jazda z maksymalną siłą pociągową
Raport Badawczy = Research Report ; RB/40/2017/05
Autorzy:
Szulc, Katarzyna
Radziszewska, Weronika
Nahorski, Zbigniew (1945– )
Myśliński, Andrzej
Data publikacji:
2017
Wydawca:
Instytut Badań Systemowych. Polska Akademia Nauk
Systems Research Institute. Polish Academy of Sciences
Język:
polski
Linki:
https://rcin.org.pl/dlibra/publication/edition/208757/content  Link otwiera się w nowym oknie
Prawa:
Creative Commons Attribution BY 4.0 license
Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Źródło:
RB-2017-40-05
Dostawca treści:
RCIN - Repozytorium Cyfrowe Instytutów Naukowych
Książka
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
4-5, 25-27, 77-89 stron ; 21 cm

Bibliography p. 90-93

4-5, 25-27, 77-89 pages ; 21 cm

Bibliografia s. 90-93

W opracowaniu przedstawiono najprostsze zagadnienie wyznaczania optymalnych profili jazdy. Celem było opracowanie takich profili dla tras ruchu lokalnego w terenie polodowcowym, charakteryzującym się licznymi zmianami nachylenia trasy. Rozpatrywane metody oparte są na zasadzie maksimum Pontriagina, jednak zaproponowano tu liczne uproszczenia powodujące przyspieszenie obliczeń. Podstawowym z nich jest użycie analitycznych rozwiązań równań ruchu zamiast przyjętych ogólnie rozwiązań numerycznych. Głównym rozwiązywanym przypadkiem są liniowe równania ruchu powstałe przez przyjęcie liniowej zależności oporu powietrza od prędkości względnej pociągu. Jednak podano także rozwiązania analityczne równań nieliniowych, które można będzie rozpatrzyć w dalszych badaniach. Ponadto rozważano podział trasy między przystankami na odcinki o stałych ograniczeniach prędkości oraz stałym równaniu ruchu. Rozwiązania optymalne dla takich odcinków sprowadzają się do kilku typów przejazdów. Sklasyfikowano te typy przejazdów, podano algorytm wyboru typu przejazdu przy zadanych początkowych i końcowych czasach przejazdu oraz prędkościach w tych chwilach. Opracowano przybliżenia wzorów sprowadzające równania do równań kwadratowych, których rozwiązanie nie nastręcza trudności, a jednocześnie jest wystarczająco dokładne.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies