Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Opiekuńczo-wychowawcze placówki ukraińskich towarzystw zakonnych Galicji jako forma kompensacji wychowania rodzinnego (koniec XIX – pierwsza połowa XX wieku)

Tytuł:
Opiekuńczo-wychowawcze placówki ukraińskich towarzystw zakonnych Galicji jako forma kompensacji wychowania rodzinnego (koniec XIX – pierwsza połowa XX wieku)
Опекунско-воспитательные учреждения украинских монашеских объединений Галиции как форма компенсации семейного воспитания (кон. ХІХ – первая пол. ХХ вв.)
Autorzy:
Myshchyshyn, Iryna
Współwytwórcy:
Lwowski Uniwersytet Narodowy im. Iwana Franki, Ukraina
Słowa kluczowe:
детские сады
kościół grekokatolicki
przedszkola
греко-католическая Церковь
общественное дошкольноевоспитание
сестры-монахини
publiczne wychowanie przedszkolne
siostry–zakonnice
Data publikacji:
2014
Wydawca:
Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego, Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej
ISBN, ISSN:
20829019
Język:
rosyjski
Linki:
https://depot.ceon.pl/handle/123456789/23875  Link otwiera się w nowym oknie
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Вконце ХІХ – нач. ХХ вв. в силу сложных общественно-исторических условий, ввиду недостаточности семейного воспитания по инициативе выдающихся представителей и монашеских объединений украинской греко-католической Церкви система дошкольного воспитания была существенно изменена. Благодаря жертвенному труду сестер-воспитательниц была разработана самобытная система гармонического воспитания и развития детей. Посвящая себя делу воспитания украинских детей, сестры монахини засвидетельствовали эффективность общес твенного воспитания и убедили в необходимости его развития в условиях недос татка и ограниченного влияния семейной воспитательной среды.

Pod koniec XIX – na początku XX wieku z powodu złożonych społeczno-historycznychwarunków a także ograniczenia wychowania rodzinnego z inicjatywy wybitnych przedstawicieli towarzystw zakonnych kościoła grekokatolickiego, system wychowania uległ znaczącym zmianom. Dzięki ofiarnej pracy sióstr–wychowawczyń opracowano system harmonijnego wychowania i rozwoju dzieci. Poświęcając siebie sprawie wychowania, siostry zakonne potwierdziły efektywność wychowania publicznego i upewniły w potrzebie jego rozwoju w warunkach niedostatku oraz ograniczonego oddziaływania rodzinnego środowiska wychowawczego.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies