Tytuł pozycji:
Implementation of Digital Competences in the Education Process in the Context of Proxemics During a Pandemic – a Few Remarks
Wcześniejsze badanie z zakresu realizacji elementów informatyki w kontekście proksemiki skierowano do nauczycieli we wszystkich typach szkół dla dzieci i młodzieży, wskazały na
ciekawe relacje między podmiotami w edukacji oraz ich wpływ na efekty kształcenia w kontekście
proksemiki. Otrzymane odpowiedzi pozwoliły opracować wnioski, do wykorzystania zarówno przez
nauczycieli, jak i przez producentów środków dydaktycznych. Na podstawie wcześniejszych analiz
przeprowadzonych badań stwierdzono, że potrzebne są działania badawcze w jednym z najbardziej
aktualnych obszarów, czyli temacie kompetencji cyfrowych w edukacji szkolnej, także w kontekście
proksemiki. Badanie przeprowadzono, ale w okresie pandemii. Wyniki stanowią ciekawy materiał
do dalszych dociekań relacji interpersonalnych w kontekście proksemiki w odmiennych warunkach
czasowo-przestrzennych.
We współczesnej szkole, mimo trudności związanych z pandemią, należy tak działać, by stała się
ona miejscem, w którym uczniowie dobrze się czują, pomagają sobie oraz darzą szacunkiem i zaufa niem nauczycieli. Powinno się dołożyć wszelkich starań, by kształtować właściwe relacje pomiędzy
poszczególnymi ich podmiotami. W badaniu wskazane zostało, jakie dystanse są najczęściej przyj mowane w trakcie kształcenia kompetencji cyfrowych. Problemy z edukacją podczas COVID-19
analizowane są w wielu czasopismach naukowych, które wskazano na końcu bibliografii.