Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zmiany w procesie zakupowym młodego konsumenta

Tytuł:
Zmiany w procesie zakupowym młodego konsumenta
Autorzy:
Ratajczyk, Monika
Tematy:
Generation Y
purchasing process
hybrid consumer
generacja Y
proces zakupowy
konsument hybrydowy
Data publikacji:
2017
Wydawca:
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej. Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Źródło:
Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska, sectio H – Oeconomia; 2017, 51, 2
0459-9586
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The consumer purchasing process is still affected by new factors. A young consumer (Generation Y) remains under constant inflence of social media, which includes increasing power of online consumer groups, through which they acquire new knowledge about the market, marketing practices (not always honest), the process of preparing new products (not always in ethical way). It is worth noting that a few years ago this information was considerably more diffiult to access. This knowledge, as well as the increasing exhibition of individual consumption, shared in social media, affect the purchasing behaviour of young people. The article presents changes in the purchasing process of the youngest consumers adult generation, today’s 20- and 30-year-olds. The article is based on the results of qualitative research (the focused group interviews, ethnography of purchasing processes and virtual ethnography) conducted in 2013–2016.

Na proces zakupowy konsumenta wciąż oddziałują nowe czynniki. Młody konsument (generacja Y) nieustannie pozostaje pod wpływem działania mediów społecznościowych, w tym coraz silniej for i grup konsumenckich, dzięki którym pozyskuje nową wiedzę na temat: rynku, praktyk marketingowych (nie zawsze uczciwych), procesu przygotowywania nowych produktów (nie zawsze w sposób etyczny) – jeszcze kilka lat temu zdecydowanie trudniej dostępnej. Wiedza ta i coraz powszechniejsze eksponowanie swojej konsumpcji, którą konsument dzieli się w mediach społecznościowych, bardzo wpływają na zachowania zakupowe młodych osób. W artykule zaprezentowane zostały zmiany w procesie zakupowym najmłodszego, dorosłego pokolenia konsumentów, dzisiejszych dwudziesto- i trzydziestolatków. Artykuł opiera się na wynikach badań jakościowych (zogniskowanych wywiadach grupowych, etnografi procesów zakupowych oraz wirtualnej etnografi) prowadzonych w latach 2013–2016.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies