Tytuł pozycji:
Analiza reakcji pupilometrycznych uczniów gimnazjum podczas rozwiązywania zadania – badania porównawcze
- Tytuł:
-
Analiza reakcji pupilometrycznych uczniów gimnazjum podczas rozwiązywania zadania – badania porównawcze
Pupil Size Reactions of Middle School Students during the Process of Solving a Problem – a Comparative Analysis
- Autorzy:
-
SAJKA, Mirosława
ROSIEK, Roman
BŁASIAK, Władysław
ANDRZEJEWSKA, Magdalena
GODLEWSKA, Małgorzata
KAZUBOWSKI, Paweł
ROŻEK, Bożena
STOLIŃSKA, Anna
WCISŁO, Dariusz
- Tematy:
-
dydaktyka
eye-tracking
pupilometria
analiza rozwiązywania zadań
didactics
pupilometry
science problem solving
- Data publikacji:
-
2015
- Wydawca:
-
Uniwersytet Rzeszowski
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
- Źródło:
-
Edukacja-Technika-Informatyka; 2015, 6, 3; 188-194
2080-9069
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł jest kontynuacją badań eye-trackingowych dotyczących zastosowań
pupilometrii do celów analizy subiektywnej oceny poziomu trudności zadań oraz
obciążenia poznawczego u badanych osób podczas rozwiązywania zadań [Rosiek,
Sajka 2014].
Analizie poddane zostały reakcje źrenic uczniów gimnazjum podczas rozwiązywania
zadania. W artykule przedstawiono szczegółową analizę reakcji
pupilometrycznych wybranych dwóch grup uczniów: uzdolnionych w kierunku
nauk ścisłych oraz uczniów osiągających najniższe wyniki nauczania z tych
przedmiotów. Dokonana została próba porównania tych reakcji.
The paper is a continuation of the eyetracking research on using pupilometry
for the analysis of students’ subjective assessment of the level of task difficulty and for diagnosis of their cognitive load during the process of problem solving
[Rosiek, Sajka 2014].
The diameters and changes of the pupil size of chosen middle school students
were measured. The article includes a detailed analysis of the reactions of
the pupil size in selected two groups of students: gifted in science, and achieving
the lowest results in these subjects. The attempt was made to compare these
reactions.