Tytuł pozycji:
Kryteria klasyfikacji przejazdów kolejowo-drogowych ‒ liczba torów
Niniejszy referat stanowi kontynuację autorskiej analizy kryteriów klasyfikacji przejazdów kolejowo-drogowych w Polsce. Poprzednie dwa referaty dotyczyły odpowiednio iloczynu ruchu i natężenia ruchu kolejowego, tym razem mowa o liczbie torów na przejeździe. Autor przedstawia interpretację prawną kryterium liczby torów na przejazdach kolejowo-drogowych w Polsce, a następnie zwraca uwagę na zagadnienia związane z zawodnością czynnika ludzkiego przy obsłudze przejazdów oraz na zagrożenia wynikające z pojawienia się w strefie przejazdu więcej niż jednego pociągu. W dalszej kolejności zostają przytoczone zapisy prawne dotyczące liczby torów na przejazdach w Niemczech i Wielkiej Brytanii oraz inne rozwiązania stosowane za granicą. Na podstawie powyższych informacji sformułowane są wnioski końcowe.
This paper is a continuation of the author's analysis of criteria used in a classification of
level crossings in Poland. The previous two papers concerned the traffic ratio and the railway
traffic volume, this time the number of railway tracks on a level crossing is taken into
account. The author presents the legal interpretation of the number of tracks criterion in
Poland and then draws attention to some aspects connected with human’s fallibility when
handling level crossings and threats from coming of more than one train to the danger zone
of a level crossing. After that the importance of number of railway tracks in the field of
level crossings’ protection in the legal systems in Germany and the United Kingdom is
described, as well as other solutions used abroad. Based on the above information, conclusions
are drawn.