Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analysis of damping of vibrations through a frictional damper

Tytuł:
Analysis of damping of vibrations through a frictional damper
Analiza tłumienia drgań poprzez tłumik cierny
Autorzy:
Skup, Z.
Tematy:
starting-off vibrations
friction damper
structural friction
non-linear vibrations
resonance curves
Data publikacji:
2010
Wydawca:
Polskie Towarzystwo Mechaniki Teoretycznej i Stosowanej
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Źródło:
Journal of Theoretical and Applied Mechanics; 2010, 48, 2; 465-478
1429-2955
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This paper presents a study of damping of non-linear vibrations in a one-degree-of freedom model of a mechanical system containing a friction damper. The vibrations of the system due to harmonic excitation is considered on the assumption of uniformly varying frequency and a constant amplitude of the exciting force. The simultaneous phenome- non of structural friction (passive damping) has been considered as well. The problem is considered on the assumption of a uniform unit pressure distribution between contacting surfaces of the friction conic inner and outer rings. The aim of the analysis is to asses the influence of angular acceleration, amplitude of the exciting force and the reduced mass on resonance curves during the start-off. The equations of motion of the examined system were solved by means of the Krylov-Bogolubov-Mitropolski method and digital simulation.

W pracy przedstawiono badania tłumienia drgań nieliniowych układu mechanicznego o jednym stopniu swobody zawierającego amortyzator cierny. Rozważany jest rozruch układu przy wymuszeniu harmonicznym z jednostajnie zmienną częstością o stałej amplitudzie siły wymuszającej. Uwzględniono tłumienie drgań, wykorzystując zjawisko tarcia konstrukcyjnego (tłumienie pasywne). Zagadnienie rozpatrywane jest przy założeniu równomiernego rozkładu nacisków jednostkowych występujących pomiędzy współpracującymi stożkowymi powierzchniami ciernymi pierścieni tłumika. Zbadano wpływ przyspieszenia kątowego, amplitudy siły wymuszającej drgania oraz masy zredukowanej na krzywe rezonansowe drgań rozruchowych. Równania ruchu badanego układu mechanicznego rozwiązano wykorzystując asymptotyczną metodę Kryłowa-Bogolubowa-Mitropolskiego i metodę symulacji cyfrowej.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies