Tytuł pozycji:
Aktywność ambasad RP w mediach społecznościowych jako element dyplomacji cyfrowej
W artykule przedstawiono wyniki badań aktywności polskich ambasad i stałych przedstawicielstw Rzeczypospolitej Polskiej w mediach społecznościowych. Media te są uważane za jedne z narzędzi dyplomacji cyfrowej, która w Polsce jest obszarem stale rozwijającym się zarówno w wymiarze praktycznym, jak i teoretycznym. Analiza miała na celu przetestowanie doświadczenia technicznego z mediami społecznościowymi i wykorzystanie ich potencjału do wpływania na międzynarodową opinie publiczną, a także odpowiedzi na pytanie, czy treści publikowane przez ambasady są zaangażowane politycznie, czy też pozostają obiektywne. Badanie zostało przeprowadzone głównie przy użyciu metod ilościowych i stanowi punkt wyjścia dla dalszych rozważań dotyczących prowadzenia dyplomacji cyfrowej przez polskie Ministerstwo Spraw Zagranicznych, a dokładniej potencjału mediów społecznościowych dla polskiej dyplomacji.