Tytuł pozycji:
Konwencjonalne i ekologiczne torby handlowe
Torby handlowe są nieodłącznym towarem sprzedawanym lub dodawanym (do niedawna w większości sklepów bezpłatnie) przez handlowców w momencie pakowania zakupów. Szczególnie sklepy wielkopowierzchniowe oferują klientom szeroki wybór toreb na zakupy z uwzględnieniem ich różnorodnej przyjazności dla środowiska. Wybór torby zależy jednak od świadomości ekologicznej konsumenta oraz wiedzy na temat zastosowanych chwytów marketingowych producentów toreb, które nie zawsze są zgodne z prawdą. Torby handlowe stanowią również część odpadów opakowaniowych i komunalnych, i jako takie są poważnym zagrożeniem dla osiągnięcia celów określonych w krajowych regulacjach prawnych dostosowanych do Dyrektywy 2008/98/EC i Dyrektywy 94/62/WE, a przede wszystkim są zagrożeniem dla środowiska.
The plastic bags are an inseparable commodity selling or adding (in most shops free until recently) by the traders at the time of packing shopping. Shops, especially those of a large area, offer customers a wide selection of plastic bags taking into account their diverse usefulness for the environment. The choice of a bag, however, depends on the consumer’s greenness and the knowledge of sales pitches used by the bags’ producers that are not always truthful. The plastic bags also constitute the part of packing and municipal waste and as such materials they are a serious risk for achieving the goals which are defined in the national legal regulations adapted to the Directive 2008/98/EC and the Directive 94/62/WE, and, most of all, they are a danger to the environment.