Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Without a car and overnight stay, can a visit to a regional centre be an unattainable goal in Slovakia?

Tytuł:
Without a car and overnight stay, can a visit to a regional centre be an unattainable goal in Slovakia?
Europa XXI 44 (2023)
Autorzy:
Székely, Vladimír. Autor
Novotný, Ján. Autor
Michniak, Daniel. Autor
Słowa kluczowe:
dostępność dzienna
public transport-disadvantaged areas
potential transport-related social exclusion of inhabitants
potencjalne wykluczenie transportowe mieszkańców
Slovakia
daily accessibility
Słowacja
obszary zaniedbane transportowo
centra regionalne
public trans-port-disadvantaged areas
regional centres
Data publikacji:
2023
Wydawca:
IGiPZ PAN
Język:
angielski
Linki:
https://rcin.org.pl/dlibra/publication/edition/240415  Link otwiera się w nowym oknie
Prawa:
Creative Commons Attribution BY 4.0 license
Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Źródło:
http://195.187.71.2/ipac20/ipac.jsp?profile=geogpan&index=BOCLC&term=bb99159581
CBGiOŚ. IGiPZ PAN, sygn.: Cz.6406, Cz.6407
CBGiOŚ. IGiPZ PAN, call nos.: Cz.6406, Cz.6407
Dostawca treści:
RCIN - Repozytorium Cyfrowe Instytutów Naukowych
Książka
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
People need to travel for work, education, shopping, recreation, healthcare and other services.Because not everyone owns or uses a personal vehicle for various reasons, pressure is created to organise public transport as a service of the public interest, which is supposed to eliminate the potential transport-related social exclusion of inhabitants from territories with poor transport accessibility. The subject of the study is an analysis of the daily accessibility by public transport of 8 regional (administrative) centres in Slovakia (Bratislava, Trnava, Trenčín, Nitra, Banská Bystrica, Žilina, Košice, Prešov) from all municipalities of their self-governing regions (during working days and Sundays). We pay attention to regional comparisons of the identified spatial extent of disadvantaged areas by public transport and the quantity of the affected population with the potential risk of their social exclusion also due to the existing state of public transport organisation in individual regions.

29 cm

Każdy numer posiada własny tytuł.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies