Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Knowledge Sharing in the Workplace by Employees at Different Stages of Seniority – the Results of a Study among Polish Managerial Staff

Tytuł:
Knowledge Sharing in the Workplace by Employees at Different Stages of Seniority – the Results of a Study among Polish Managerial Staff
Dzielenie się wiedzą wśród pracowników o zróżnicowanym stażu organizacyjnym – wyniki badań przeprowadzonych wśród polskiej kadry menedżerskiej
Autorzy:
Bartkowiak, Grażyna
Knap-Stefaniuk, Agnieszka
Krugiełka, Agnieszka
Tematy:
staż organizacyjny
wiedza
dzielenie się wiedzą
strategie dzielenia się wiedzą
kadra kierownicza
seniority levels
knowledge
knowledge sharing
knowledge sharing strategies
managerial staff
Data publikacji:
2023
Wydawca:
Akademia Ignatianum w Krakowie
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Źródło:
Perspektywy Kultury; 2023, 43, 4/2; 459-482
2081-1446
2719-8014
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The paper investigates the issue of knowledge sharing by employees at different stages of seniority and has two aims: a cognitive one and an empirical one. The cognitive aim is to provide a synthesizing presentation of selected models of knowledge organization. The context shall be a concept of the functioning of employees of varying seniority developed by one of the Authors of the paper. The empirical aim is to answer the question: Is there a correlation between employees’ level of seniority and their knowledge sharing level? In order to achieve the empirical aim, a survey was conducted among 58 Polish managers from 13 medium-sized enterprises who assessed knowledge sharing of 272 employees by means of the validated Questionnaire on the characteristics of employees of varying seniority. The study revealed that there is a correlation between employees’ knowledge sharing level and their seniority levels (which, however, fades after 14 years of employment).

Przedmiotem opracowania jest problematyka dzielenia się wiedzą wśród osób o zróżnicowanym stażu organizacyjnym. Opracowanie realizuje dwa cele: poznawczy i empiryczny. Poznawczym celem jest syntetyczne zaprezentowanie modeli organizacji wiedzy w kontekście autorskiej koncepcji funkcjonowania pracowników o zróżnicowanym stażu organizacyjnym. Empiryczny cel to uzyskanie odpowiedzi na pytanie: czy jest zależność między stażem organizacyjnym pracowników a poziomem dzielenia się wiedzą? Aby zrealizować cel empiryczny, zaplanowano badanie, w którym uczestniczyło 58 przedstawicieli polskiej kadry kierowniczej z 13 średniej wielkości przedsiębiorstw. Oceniali oni poziom dzielenia się wiedzy łącznie 272 pracowników za pomocą skali zwalidowanego kwestionariusza charakterystyki pracowników o zróżnicowanym stażu pracy. W wyniku przeprowadzonych badań okazało się, że istnieje zależność między poziomem dzielenia się wiedzą a stażem pracy pracowników posiadających dłuższe doświadczenie organizacyjne, jednak zależność ta nie występuje w przypadku osób o stażu organizacyjnym powyżej 14 lat.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies