Tytuł pozycji:
Innowacyjność małych i średnich przedsiębiorstw
Zmiany zachodzące w gospodarce światowej oraz rosnąca złożoność i nieprzewidywalność otoczenia skłaniają przedsiębiorstwa do poszukiwania nowych sposobów zapewnienia sobie przewagi konkurencyjnej. Jednym z takich sposobów jest wprowadzanie innowacji, które stało się domeną nie tylko dużych podmiotów, ale również firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP). Przedsiębiorstwa te coraz częściej dostrzegają konieczność opracowywania i wdrażania innowacji, wynikającą m.in. z coraz krótszych cykli życia produktów. Wprowadzanie innowacji może być dla nich jednym ze sposobów na uzyskanie m.in przewagi konkurencyjnej.
The changes taking place in the global economy as well as the growing complexity and unpredictability of the environment make enterprises look for new ways of ensuring their competitive advantage. One of such ways is to introduce innovations, which has become the domain of not only large entities, but also companies from the small and medium-sized enterprise (SME) sector. These companies are increasingly recognizing the need to develop and implement innovations, resulting, inter alia, from ever shorter product life cycles. Introducing innovations can be one of the ways for SMEs to gain competitive advantage.