Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Metodyka i wyniki badań wybranych amortyzatorów o regulowanym tłumieniu z wykorzystaniem systemu czasu rzeczywistego

Tytuł:
Metodyka i wyniki badań wybranych amortyzatorów o regulowanym tłumieniu z wykorzystaniem systemu czasu rzeczywistego
Methodology and results of tests of some adjustable shock absorbers with use of real time system
Autorzy:
Ślaski, G.
Walerjańczyk, W.
Tematy:
amortyzatory
zawieszenie
Data publikacji:
2006
Wydawca:
Sieć Badawcza Łukasiewicz. Przemysłowy Instytut Motoryzacji
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Źródło:
Archiwum Motoryzacji; 2006, 2; 215-225
1234-754X
2084-476X
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Dostępne na rynku amortyzatory o regulowanej w czasie rzeczywistym charakterystyce tłumienia różnią się zarówno co do istoty funkcjonowania, jak i co do bardziej szczegółowych cech funkcjonalnych. W artykule przedstawiono możliwe do zastosowania typy takich amortyzatorów omawiając budowę i funkcjonowanie zarówno amortyzatorów magnetoreologicznych, jak i amor.tyzatorów wykorzystujących regulację przy pomocy zaworów proporcjonalnych. Dla wybranych amortyzatorów, omówiono sposób sterowania zaworem oraz przedstawiono metodykę i wyniki badań charakterystyk pracy wybranych konstrukcji. Badania wykonano przy użyciu stanowiska do badań amortyzatorów wymontowanych z pojazdu przy wyposażeniu go w układ sterowania pracą amortyzatora w czasie rzeczywistym oraz system pomiaru parametrów pracy amortyzatora. Do wykonania badan pozwalających określić charakterystyki sterowania amortyzatorów, ich odpowiedzi skokowe, czułość i wpływ prędkości pracy i skoku amortyzatora na jakość sterownia zostały wykorzystane procedury sterujące opracowane w środowisku Matlab/Simulink i zaimplementowane w systemie prototypowania sterowników czasu rzeczywistego. Wykonano również badania wpływu różnych wariantów parametrów sygnałów sterujących na jakość sterowania. Uzyskane wyniki wraz z analizą ich znaczenia dla budowy systemów zawieszeń półaktywnych zostały przedstawione w końcowej części pracy. Omówiono również wnioski dotyczące samej metodyki badawczej.

In this paper some types of real time adjustable shock absorbers construction is presented. The way of control for two types of such a shock absorbers and the methodology of measuring shock absorbers characteristic are described. The measurements were performed using conventional damper tester and control software on real time platform used also for data acquisition. Some procedures written in Matlab and Simulink were used for control and data processing for estimation of step response of current and force signals for input control signal, and of course for damper characteristic - force vs. deflection and force vs. velocity. The results are presented in the last part of paper with some conclusion concerning the measurements methodology.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies