Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Forma podąża za funkcjami – badanie empiryczne weryfikujące koncepcję czterech funkcji produktów wywodzącą się z teorii języka produktu Jochena Grosa

Tytuł:
Forma podąża za funkcjami – badanie empiryczne weryfikujące koncepcję czterech funkcji produktów wywodzącą się z teorii języka produktu Jochena Grosa
Form follows functions - an empirical study verifying the concept of four product functions derived from Jochen Gros’ theory of product language
Autorzy:
Ludwiczak, Beata
Tematy:
design
semantyka produktu
teoria języka produktu
analiza treści
product semantics
theory of product language
content analysis
Data publikacji:
2021-12-11
Wydawca:
Akademia Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Źródło:
inAW Journal – Multidisciplinary Academic Magazine; 2021, 2; 142-160
2719-7816
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Pod koniec XX wieku okazało się, że zasada funkcjonalizmu nie jest wystarczająca jako podejście do projektowania i nie opisuje wszystkich relacji użytkowników do przedmiotów znajdujących się w ich posiadaniu. Od lat 60. zaczęły powstawać nowe koncepcje, które pozwalały lepiej zrozumieć wzornictwo jako dyscyplinę twórczą odgrywającą coraz większą rolę we współczesnym świecie, a także postawy i decyzje zarówno grup tworzących „zaprojektowany świat” – projektantów czy producentów, jak i korzystających z efektów ich działań – konsumentów, użytkowników itd. Jedną z interesujących koncepcji jest teoria języka produktu Jochena Grosa. Niniejszy artykuł prezentuje eksperyment badawczy weryfikujący koncepcję czterech funkcji produktów wywodzącą się z  teorii języka produktu, przeprowadzony podczas kursu magisterskiego dla studentów wzornictwa w Akademii Sztuk Pięknych im. E. Gepperta we Wrocławiu. Tekst składa się z dwóch części – wstępu stanowiącego przegląd literatury oraz raportu z badania empirycznego.

At the end of the 20th century, it turned out that the principle of functionalism is not sufficient as an approach to design and does not describe all the relationships of users to objects in their possession. Since the 1960s, new concepts began to be formed enabling better understanding of design as a creative discipline that plays an increasingly important role in the modern world, as well as the attitudes and decisions of groups creating the “designed world” - designers or producers, and those who benefit from the effects of their activities - consumers, users etc. One of the interesting concepts is Jochen Gros’ theory of product language. This paper presents a research experiment verifying the concept of four product functions derived from the theory of product language, conducted during the master’s course for students of design at the Eugeniusz Geppert Academy of Art and Design in Wrocław. The text is made of two parts - an introduction constituting a literature review and a report from an empirical study.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies