Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Działania nauczycieli podejmujących próbę zmiany formy kształcenia na zajęciach z języka obcego – wdrażanie programów kształcenia „Soft CLIL”

Tytuł:
Działania nauczycieli podejmujących próbę zmiany formy kształcenia na zajęciach z języka obcego – wdrażanie programów kształcenia „Soft CLIL”
Experiences of teachers attempting to change the form of education in foreign language classes - the implementation of the "Soft CLIL" education programmes
Autorzy:
Muszyńska, Barbara
Tematy:
program kształcenia
SOFT CLIL
edukacja międzyprzedmiotowa
język angielski
podejście narracyjne w edukacji językowej
curriculum
corss-curricular education
English language
narrative approach to language education
Data publikacji:
2021-07-30
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej
Język:
polski
Prawa:
CC BY-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0
Źródło:
Forum Oświatowe; 2021, 33, 1(65); 76-91
0867-0323
2450-3452
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem artykułu jest przedstawienie autorskiej koncepcji międzyprzedmiotowych programów kształcenia „SOFT CLIL”. Programy te wykorzystują myślenie narracyjne, podejście dialogowe oraz metody aktywizujące w odniesieniu do życia codziennego uczniów oraz ich implementacji przez nauczycieli anglistów na I oraz II etapie edukacyjnym w Polsce. W artykule zaprezentowano badania, w których wykorzystano dane z raportów nauczycieli, dotyczących wdrożenia programów nauczania „SOFT CLIL” w szkołach podstawowych. Zebrane dane pozwoliły wnioskować na temat praktyki nauczycielskiej związanej z wykorzystaniem owych materiałów dydaktycznych. Niniejszy artykuł pokazuje, iż programy „SOFT CLIL” stanowią ważne wsparcie w nauczaniu i uczeniu się języka angielskiego w szkołach podstawowych. Dzięki zastosowaniu omawianego podejścia w kształceniu, również w trakcie zajęć prowadzonych zdalnie, zaobserwowano większe zaangażowanie uczniów, co potwierdziły raporty zebrane od nauczycieli. Co istotne, wdrożenia, tychże programów kształcenia, miały istotny wpływ na (re)organizację pracy nauczycieli, zmieniając optykę patrzenia na sposób przygotowania się do zajęć oraz ich przeprowadzania.

The aim of this article is to present author's concept of cross-curricular "SOFT CLIL" curricula using narrative thinking, dialogic approach and activation methods in relation to students' everyday life and their implementation by English languege teachers at lower and upper primary education in Poland. The paper presents research using data from teachers' reports on the implementation of "SOFT CLIL" teaching programmes. The collected data made it possible to draw conclusions about the teaching practice related to the use of the above mentioned teaching materials. This article shows that "SOFT CLIL" programmes support the teaching and learning of English in the primary schools. Thanks to the application of this educational approach, a higher level of students' engagement has been observed also during remotely delivered classes, as confirmed in the reports collected from the teachers. What is important, the implementation of these educational programmes had a significant impact on the (re)organisation of teachers' work by changing theway they perceive how to prepare for and conduct classes, which led to a variety of reflections in the teachers' final reports.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies