Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Value Creation Methods in a Network Approach. A Case Study of Global Engineering Service Providers

Tytuł:
Value Creation Methods in a Network Approach. A Case Study of Global Engineering Service Providers
Metody kreowania wartości w podejściu sieciowym do strategii. Studium przypadku globalnego dostawcy usług inżynierskich
Autorzy:
Niemczyk, Jerzy
Nowakowska-Cicio, Małgorzata
Tematy:
strategic management
virtualization
organizational network
zarządzanie strategiczne
wirtualizacja
sieć organizacyjna
Data publikacji:
2021
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0
Źródło:
Informatyka Ekonomiczna; 2021, 1; 100-118
1507-3858
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The purpose of this study is to indicate the methods of identifying sources of value in a sample of four organizations which are global engineering service providers operating in the form of an interorganizational network. The empirical research used the network paradigm and the concept of organization description using network rents. The research was be based on an especially developed questionnaire survey using a structured survey questionnaire proposed by Trzaska. The study used a critical analysis of the relevant literature, desk research, and the author's own analytical tools for measuring the value generated in interorganizational networks. The outcome of the study is the identification of the value creation methods applied by global engineering service providers and the indication of the possibility to measure them. The originality this research results from the new value creation methods applied by global engineering service providers.

Celem badania jest wskazanie metod identyfikacji źródeł wartości w organizacjach typu „globalny dostawca usług inżynierskich” działających w formie sieci międzyorganizacyjnej. W badaniach wykorzystano paradygmat sieciowy zarządzania strategicznego i koncepcję analizy organizacji stosującej renty sieciowe. Do badania wykorzystano specjalnie opracowany ustrukturyzowany kwestionariusz ankietowy zaproponowany przez R. Trzaskę. Ponadto użyto metody krytycznej analizy literatury przedmiotu, metody badania typu desk research oraz autorskiego narzędzia analitycznego do pomiaru wartości generowanej w sieciach międzyorganizacyjnych. Efektem badania jest identyfikacja metod kreowania wartości stosowanych przez globalnych dostawców usług inżynierskich i wskazanie możliwości ich pomiaru. Oryginalność badań wynika ze wskazania nowych metod kreowania wartości stosowanych przez globalnych dostawców usług inżynierskich.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies