Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

“He Hit the Bottom”. Why Does a Tabloid Need the Priest? The Negative Image of Catholic Priests in Texts Published at Fakt24.pl in 2009‑2016

Tytuł:
“He Hit the Bottom”. Why Does a Tabloid Need the Priest? The Negative Image of Catholic Priests in Texts Published at Fakt24.pl in 2009‑2016
„Stoczył się na dno”, czyli po co tabloidowi ksiądz? Negatywny wizerunek kapłana w tekstach publikowanych na portalu Fakt24.pl w latach 2009‑2016
Autorzy:
Chomik, Dominik
Tematy:
ksiądz
tabloid
wizerunek
wydźwięk
priest
image
connotations
depiction
Data publikacji:
2017-03-31
Wydawca:
Akademia Ignatianum w Krakowie
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Źródło:
Perspektywy Kultury; 2017, 16, 1; 7-20
2081-1446
2719-8014
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The research is based on 341 articles published on one of the most pop ular Polish general‑content web portals, Fakt24.pl (the online webpage of the most readable Polish daily, Fakt, which is a tabloid). The re search material from 2009‑2016 includes texts in which priest had neg ative connotations. This paper aims to present, through a catalogue of inappropriate behaviours of priests and manners in which such be haviours are depicted, the most important tendencies in the negative image shaped by the texts. The emphasis was put on these elements of such image that arise from the tabloid nature of the source and are meant to make the message emotional. The collected data are present ed quantitatively against the variable of time (with positive and neutral depictions taken into consideration).

Przedmiotem badań jest 341 tekstów opublikowanych na jednym z najpopularniejszych polskich portali informacyjnych, Fakt24.pl (bę dącym ponadto internetowym serwisem najbardziej poczytnej polskiej gazety codziennej, tabloidu „Fakt”), pochodzących z lat 2009‑2016, w których rzeczownik ksiądz ma wydźwięk negatywny. Niniejszy tekst służy przedstawieniu najważniejszych tendencji w ramach wy łaniającego się z nich negatywnego wizerunku (katalogu niewłaś ciwych zachowań księży i sposobu ich przedstawiania). Szczególną uwagę poświęcono tym elementom owego wizerunku, które wyni kają z tabloidowości źródła (a służą emocjonalizacji przekazu). Ze brane dane przedstawiono ilościowo w ujęciu czasowym (dodatkowo uwzględniając jednostki o wydźwięku pozytywnym i neutralnym).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies